3. 4. 2014

XTERRA World Tour Costa Rica, 9.místo

...sedím v busíku směr hotel v San José. Padá otázka šoféra: ''Odkuď jsem?,,. ''Z České republiky,,: připraven pracně vysvětlovat, kde to vlastně je, mě ihned uzemní odpovědí. ,,Republica Checa, tu znám''...,,Nedvěd hrál za Juventus, že jo?'' Kostarika je země fotbalu, legandární minutové oslavy gólu, jižanský temperament, drsná příroda, hory, moře a ....triatlonu. Ráno se na mě místní borec Leo Chacón usmívá z obrovského billboardu, wau.
Po příjezdu do nádherného resortu a zabydlení se s ostatními závodníky na baráku (spíš vila), začíná klasický proces, sestavení kola, proklus, průjezd trati vždy ráno v 6.45h. Od 11h začíná neskutečná smažba až do 4 odpoledne. Když na kole tlačíme už asi desátej kopec, moc do smíchu nám není. A to jsem si to neprojížděl s žádným ořezávatkem (Jossiah Middaugh, 2.na Havaji). V tomto období panuje extrémní vedro, matroš není zpevněn vodou, všechno se to drolí pod koly.  Je to hodně podobné jízdě ve sněhu.  No nějak jsme do objeli:)
Den závodu vstávání ve 4.45h odjezd na biku do místa závodu. V 6.45h start na překrásné pláži s bílým pískem až z toho bolí oči. Těžkej vzduch. Hraje super dj's a úchvatnej komentátor. Skáčeme do vody, na první bóji v pohodě, plavu ve skupince. Při cestě zpět na pláž se mi pod rukou objevuje stále více medůz až narážíme na totální stěnu, bylo to jako plavat v gumových medvídcích Haribo. Stačí málo, abych nepropadl panice. Pár žahanců do ksichtu a hurá do druhého kola. Nikdo neví, co tam měli ráno za sněm, ale zážitek...:) Nasedám na kolo s Middaughem a valíme. První třetina nahoru, dolů, jeden nejetitelný singltrail zpět na pláž, bomby po pláži, zpět na rovinatější část kola, která je hodně nepříjemná v podobě rolet na silnici. Ještě, že mám celopéro od Specialized Epica, tak si trochu ulevím. Poslední část je fakt tvrdá zkouška, dlouhý kopec na 10min. chůze s kolem, plus pět menších. Vzduch úplně stojí, smažba a cikády jedou na plnej kotel, úplně mi hučí v hlavě.
Běh je oproti tomu za odměnu, rovinatá, hravá trať ve stínu. Za velkého fandění opic:) občas přes cestu přeběhne leguán, finále jsou 2km v písku po pláži, aby se neřeklo. Za cílem dětské bazénky s ledem, všichni máme spálené ksichty a krky:) Vyhrál místní Leo Chacón a když mu začli pod stupni zpívat fotbalově olé o leo lé, bylo to skvělou tečkou za závodem. Je to prostě velká párty. Já jsem skončil na místě devátém. Za panujích podmínek hodně slušný.
Pura Vida! Jak se píše ve sloganu Costa Rica- No Artificial Ingredients!!:)
Muchas gracias.

http://costaricaxterra.com/

nádherná galerie fotek ze závodu od Andres Vargas
http://www.slowtwitch.com/Lifestyle/2014_XTERRA_Costa_Rica_4258.html



Žádné komentáře:

Okomentovat