27. 2. 2014

Xterra World Tour, Grabouw, SA 7.místo

Při tak mírné zimě, kdy se spíše komplikovaně vyráželo na ski  než na kolo náhle dorazila pozvánka na Xterru do Jižní Afriky. Ok, ale já většinou v zimě trénuju...Je čas na změnu, zkusit si v tomto období zazávodit a rovnou s těmi nejlepšími. Vzhůru do mekky bikingu, triatlonu, tam, kde žije Conrad (Stoltz...4xmistr světa) ..do Stellenboshe. S jedním přestupem přes Curych rovnou do Kapského města 15h letu, žádné časové posuny. Z letadla rovnou do prťavého auta. Dva lidi, krabice nad hlavama, tašky a po levé straně za asistence stále spuštěných stěračů směr Stellenbosh. Pravej punk:)
Stellenbosh je menší  univerzitní město s úzkými uličkami, kavárničky, francouzský styl restaurací obklopené vinicemi v podhůří. (takové Dolomity). Vynikajícím zázemím pro triatlon. Bazény, travnatá hřiště, eukalyptové háje, trailové stezky, dobré silnice.
Závod se odehrává ve výše položené  přírodní rezervaci Grabouw s čistým jezerem s úžasnými stezkami na bike a běh. Takovou rozmanitou trať jsem nikdy nejel. Těžké kamenité sjezdy a výjezdy, traily okolo skal, flow v jehličnatém lese, bílý písek, singlíky, dropy...krom bahna všechno. Jednoznačná volba pro celopéro.Už jsem pochopil, proč Conradovi ostatní tratě připadají lehké:) Jezdit v tomto terénu je zábava a zážitek. To platí i pro běh, přál jsem si přijet v takovém stavu, abych si tu trať užil a nebyl poblitej na prvním kilometru. To by byl následně pochod mrtvol.
Zpět k závodu. Start je již v 8.30h ráno. Což je skvělý tah, díky možnému vedru.  Budíček pátá, přesun na závod. Již cestou spoustu aut s bikama. Pořadatelé, kteří se prokazovali vynikajícím přístupem nám prezentovali, že je to opravdu velký závod. To jsem poznal až po příjezdu do areálu, kde bylo neskutečné množství aut, všude oraganizátoři. Vše klapalo, jak hodinky. Zázemí u jezera se proměnilo během pár dní v obrovskou vesnici se vším všudy od domácích hamburgerů až po pojízdný truck se sprchami. Extra místo v depu pro profíky, označení na ruku a jde se na věc. Start pros lehce před zbytkem. Přes 800 závodníku za zády (celkem za víkend 3400 závodníků) je jediná možnost jak vystartovat. Nápálit to do plnej až k první bóji. Jeden 1500m okruh a zpět hurá do depa pro kolo. Člověk se po 4 mesících do té přírodní vody těší. Změna od počítání obladaček:)Plavání bez neoprenu v menší skupince, žádná velká mela. Díky borcovi ze štafety jsem se dostal na biku k Aernoutsovi a jel s ním. V poslední trailové sekci jsem lehce zaváhal ( šel jsem přes řídítka, díky helmě jsem celej). Novej Epic fungoval perfektně, bike jsem si užil plnými doušky. Slunce bylo milosrdné. Přechod na běh relativně v pohodě, mohl jsem do toho šlapat naplno. Šel jsem v jednom stoupání před jednoho borce. Aernoutse jsem měl tak 200m. Trať je hravá nahoru dolů, šotolina, úzké pěšiny, kamenu průběh potokem, finále na bílé pláži už bere hodně sil. (12km za 47min. hovoří za vše). Nakonec jsem doběhl 7. Spokojen. Z českých luhů a hájů obstojnej výsledek. Vyhrál Dan Hugo, nekompromisním výkonem. Conrad bral po křečích místo třetí. Při pohledu na výsledky borci předvedli hodně slušné výkony.
Skvěle organizovaný závod, sestřih ze závodu ještě týž večer. Skvělá tečka v podobě party s ostatními pros. Přátelská atmosféra. Jihoafričani jsou náramní hostitelé. Pro mě osobně spousty zážitků. Stojí za to se sem podívat a okusit.
Díky partnerům za to, že mě umožňují toto absolvovat. Velké dík holce za support!
Aloha and see u next year.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=yld7vqyouKY  



Žádné komentáře:

Okomentovat