10. 7. 2013

Xterra World Tour Švýcarsko a Francie

Tak zpátky doma z výletu..Xterra ve Švýcarsku přesídlila z rovinatého Prangins do horského městečka Le Pont v oblasti Valleé de Jeux. Bohužel plavání v jezeře bylo díky nevlídnému počasí zrušeno, tak se jel duatlon 5-24-10. Většina běhu je situována okolo jezera, šotolina, zpevněné cesty s jednou nepříjemnou krkolomnou loukou, která za deště je o zlámání nohou. Sice mě napadlo se při výběhu přidržovat  nataženého drátu od plotu pro krávy, ale on i přes rukavice probíjel:) Kolo je dvoukolové, hodně kopcovité, za tohoto marastu se spousty bláta na hranici šlapání/ běhání s kolem, takovej cyklokros. Celé kolo jsem jel 3.-4. pozice společně s belgičanem Luxemem, který mě nakonec o deset vteřin porazil v zavěrečném běhu. Nakonec tedy brambora, ale spokojenost.Co se týče organizace, tak nic moc.

Xterra ve Francii je jiný kalibr. Zkušení pořadatelé z Gerardméru (Lotrinsko), kde se jezdí v září halfironman, to prostě umí. Parádní zázemí u jezera a městečka Xontupt, nádherná lokalita pro Xterru. Těžký, dlouhý závod. Profil nahoru dolu, jak na kole i běhu. Divácká kulisa, jak na TdF, Djs, RedBull stan. Jeden velkej sportovní mejdan. Prostředí je hodně podobné Krkonoším, akorát s jezerem. K ochutnání spousty domácích produktů-ovčí, kozí sýry, bagety, špeky atd. Ale zpátky k závodu. Po zdařilém plavání jsem se připojil k duu Lebrun, Guera. Borci jeli neskutečné tempo, které jsem akceptoval tak 15min. potom jsem musel zvolnit a jel celé první kolo sám. Na konci druhého už jsem uvadal a na běhu bylo dokonáno, poklepal mi na rameno pan Žaket, to už kluci dávno pádili do cíle......Každopádně jsme si ti užili ( Merci á ma fille).

video Xterra France 2013

 

Žádné komentáře:

Okomentovat