1. 4. 2015

XTERRA Malta




Tak se nám ten kolotoč závodů v Evropě (Xterra European Tour) o víkendu roztočil. První závod proběhl hodně brzo na Maltě. Z našich luhů a hájů, kdy větší část zimy jsen na rávil na běžkách to bylo příjemné zpestření ještě panující zimy.
O Maltě mi nebylo mnoho známo, pouze jsem věděl, že jde ostrov s bohatou histirií, spadající postupně pod Francii, potažmo Anglii, v této chvíli pod EU. Měnou je tedy Euro, jezdí se vlevo. Ostrov má ráz Itálie, podobné Sardinii. Tedy městečka, políčka se vším možným (vinná réva, fíky atd.) hodně kamenitý ráz, plážičky. Všude se domluvíte anglicky. Typická ostrovní doprava, tedy hustá, místama blaznivá. Na silnicích všechno včetně koňských povozů. Hlavním městem je Valleta, kde se kloubí celkem sympaticky moderna s historickými stavbami.
Na ostrově není potřeba si půjčovat auto, vše se dá zvládnout na kole nebo využít perfektně propracovanou síť busů. Za 1Euro se dostanete kamkoliv i kolem před letišní halu. Projet se s mítním šoférem je zážitkem.
Závod byl situován do zálivu Golden Bay, zázemí hotelu Radisson, u národního parku.  My jsme ovšem bydleli nedaleko v městečku Mellieha cca. 15min. jízdy na kole. Okolo měst je divočina, kamenitý povrch, pěkné traily na bajka i běh.
V kategorii profi se sešla vynikající konkurence, na úvod tedy nekompromisní srovnání výkonnosti. Plavání bylo ovlivněno silným větrem, tedy mohutnými vlnami. Ještě před startem se měnil směr plavání, jelikož jedna z bojí se zamotala do lodního šroubu a nešla ve vlnobití odtrhnout. Tak jsem poznal v čem se dá vlastně plavat. Po chvilkové panice, holt půl roku bez moře je znát, jsem se dal do klidu a nakonec solidně vyplaval společně s Codensem (mistr evropy).
Výběh z vody po schodech na rozdýchání přezutí a hurá na bike. Dvě kola v kamenitém terénu, kde nás čekalo mnoho prudkých výjezdů a sjezdů. Téměř vše v terénu, po úzkých stezkách, kde nebylo oddechu. Ideální pro celoodpružené kolo. Letos jezdím na Specialized Epic 1X11, stavba WC. Hodně to zavánělo defektem, který odnesl právě Coddens. Dostal jsem se zhruba na deváté místo, společně se Španělem Javém jsem dojel do cíle. I já jsem se poroučel na zem, když mi zablácená guma utřelila v zatáčce na asfaltu (nešika:)
Běh byl úžasnej. Opět dvě kola. Kromě asi 200m bylo vše v terénu. Dva dny před závodem hustě pršelo, někde bylo blátíčko (jíl). Nahoru dolu, šplhání na útes, kde cestička končila. Normálně na sokola bez žáby (zasvěcení ví) přehup přes hranu a dál. Povrh je šotolina. Fakt zábavnej běh. Na hraně jsem odpáral španěla, jestě předběhl Thijse a  doburácel si pro celkové 8.místo.
Při takové konkurenci spokojenost.
Cíl je na ohromné terase hotelu, kde na nás čekalo vychlazené místní pivo Cisk (s naším raději nesrovnávat:)
Organizace perfektní, včetně třeba mechanika před závodem. Umytí kol teplou vodou!! Pořadatelé to zvládli na první dobrou. Malta je fajn  destinace a určitě stojí za to ji poznat.

Výsledky:







Žádné komentáře:

Okomentovat